EuropeWhere to Go

ΒΙΛΝΙΟΥΣ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΜΕΡΟΣ Α

Ταξιδέψαμε από Λάρνακα προς Βίλνιους με την WIZZ air. Τα εισιτήρια τα κρατήσαμε μήνες πριν οπόταν η τιμή τους ήταν αρκετά ελκυστική (25 ευρώ). Οι ώρες πτήσης πολύ βολικές καθότι ταξιδέψαμε Παρασκευή και επιστρέψαμε Δευτέρα. Ουσιαστικά φτάναμε στην πρωτεύουσα της Λιθουανίας περίπου η ώρα 14:00 και δεν θέλαμε να χάσουμε τη μέρα μας. Οπόταν μετά την άφιξή μας στο αεροδρόμιο πιάσαμε ταξί για να πάμε στο ξενοδοχείο μας. Το ταξί προς το κέντρο στοίχισε περίπου 10 ευρώ.

Υπάρχουν πολλά οικονομικά ξενοδοχεία στο Βίλνιους αλλά υπάρχουν και πολλές πιο ακριβές επιλογές  όπως το KEMPINSKI HOTEL. Γενικότερα επιλέγω φθηνά ξενοδοχεία όταν ταξιδεύω εντός της Ευρώπης γιατί η μόνη ώρα που βρίσκομαι σε αυτά είναι την ώρα του ύπνου. Για τη διαμονή μας ως παρέα 5 ατόμων επιλέξαμε το Tilto Hotel το οποίο βρίσκεται μόλις 5 λεπτά από τον Καθεδρικό Ναό του Βίλνιους και μόλις 2 λεπτά με τα πόδια από την δημοφιλέστερη εμπορική οδό Geldiminas Avenue.  Ο λόγος επιλογής του συγκεκριμένου ξενοδοχείου ήταν ότι διαθέτει τρίκλινα και τετράκλινα δωμάτια σοφίτα σε 2 επίπεδα.

Cathedral by night

Αφήσαμε τις αποσκευές μας και κατευθυνθήκαμε προς τον Καθεδρικό Ναό. Εκεί κάναμε μία στάση για να δούμε το εντυπωσιακό αυτό αρχιτεκτονικό οικοδόμημα και προχωρήσαμε στο εστιατόριο THE OLD GREEN HOUSE στο οποίο δοκιμάσαμε την Λιθουανική κουζίνα η οποία όπως καταλάβαμε αποτελείται από πιάτα με πατάτες και κιμά. Απολαύσαμε επίσης σπιτική μανιταρόσουπα σερβιρισμένη μέσα σε ψωμί. Μετά από το πατατίσιο γεύμα μας προχωρήσαμε με τα πόδια προς το Προεδρικό παλάτι το οποίο αποτελεί την επίσημη κατοικία του Προέδρου της χώρας. Το παλάτι είναι περιτριγυρισμένο από μία απέραντη αυλή και η σημαία με το οικόσημο της χώρας υψώνεται όποτε ο πρόεδρος βρίσκεται μέσα σε αυτό.

Lithuanian Traditional Food

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Vilnil Museum of Illusions στο οποίο περάσαμε ένα δίωρο με πολλές δραστηριότητες οι οποίες αποδεικνύουν περίτρανα ότι οι ψευδαισθήσεις αποτελούν πολύ απλά μέρος της καθημερινότητάς μας.

Έπειτα φτάσαμε στο ξενοδοχείο όπου ετοιμαστήκαμε για τη βραδινή μας έξοδο. Στο κέντρο της πόλης υπάρχει η οδός Vilniaus η οποία αποτελείται από αρκετά εστιατόρια, μπαράκια και νυχτερινά κέντρα. Μας έκανε εντύπωση ότι ήταν γεμάτο κόσμο. Απολαύσαμε το βραδινό μας στο ιταλικό εστιατόριο Pomodoro.

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε με κατεύθυνση προς τον καθεδρικό ναό. Εκεί βρήκαμε τη ξεναγό Ugne από το δωρεάν walking tour η οποία μας προσκάλεσε σε μία ξενάγηση η οποία θα διαρκούσε περίπου 2μιση ώρες. Δεν διστάσαμε να την ακολουθήσουμε και τα σχόλιά μας από την ξενάγησή της είναι πολύ θετικά καθότι μέσα σε 2 ώρες είδαμε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης με πολύ καλή επεξήγηση. Στο τέλος της διαδρομής πληρώνεις τη ξεναγό αν και εφόσον το επιθυμείς και όσα  επιθυμείς.

Η ξενάγηση στους δρόμους της πόλης ξεκίνησε με τον καθεδρικό ναό και την πλατεία του. Στο χώρο εκείνο βρισκόταν ουσιαστικά παλιά η πόλη με τα τείχη της. Εάν παρατηρήσεις το έδαφος θα δεις ότι υπάρχουν κάποια κόκκινα πλακάκια τα οποία ουσιαστικά δείχνουν το σημείο στο οποίο βρίσκονταν τα τείχη της παλιάς πόλης. Η πρωτεύουσα της Λιθουανίας βρισκόταν στο Τρακάι (στη περιοχή που βρίσκεται το κάστρο το οποίο αξίζει να επισκεφτείς). Μετά από ένα όνειρο που είδε ο Γεδινίνας ηγέτης της Λιθουανίας, του οποίου το άγαλμα βρίσκεται στην αυλή του καθεδρικού ναού η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στο Βίλνιους.

Στη συνέχεια της διαδρομής μας περάσαμε από τα μπαρόκ σοκάκια με κατεύθυνση προς το πανεπιστήμιο του Βίλνιους. Τα σπίτια στο κέντρο της παλιάς πόλης είναι βαμμένα με παστέλ ροζ και μπλε αποχρώσεις σημείο το οποίο δείχνει τον επηρεασμό της αρχιτεκτονικής της πόλης από τους Ιταλούς.

Μετέπειτα προχωρήσαμε προς την Ουζούπη, γειτονιά στο Βίλνιους. Το όνομά της σημαίνει πέρα από τον ποταμό. Στις 1 Απριλίου 1997 αυτοανακηρύχθηκε ως ανεξάρτητο κράτος. Είναι μια πολύ πλούσια γειτονιά στην οποία κατοικούν συνήθως καλλιτέχνες. Οι δρόμοι έχουν δικούς τους κανόνες και κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Οι κανόνες είναι ότι πρέπει να είσαι χαμογελαστός, το όριο ταχύτητας είναι 20. Υπάρχει σήμα με το πορτρέτο της Μόνα Λίζα το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να εκτιμάς την τέχνη ή να είσαι καλλιτέχνης. Εάν δεν ακολουθείς τους τρεις αυτούς κανόνες τότε οι κάτοικοι της Ουζούπης έχουν το δικαίωμα να πετάξουν το αυτοκίνητό σου στον ποταμό!

Γενικά η ξενάγηση στην Ουζούπη ήταν αρκετά ενδιαφέρον. Οι δρόμοι ήταν διακοσμημένοι με διάφορα έργα τέχνης και οι τοίχοι στα στενά της βαμμένοι από καλλιτέχνες.

Στη συνέχεια εξήλθαμε της Ουζούπης και κατευθυνθήκαμε προς την οδό Literatu στη παλιά πόλη του Βίλνιους.  Η συγκεκριμένη οδός διακοσμήθηκε το 2009 από καλλιτέχνες. Έργα κοσμούν τους τοίχους σε διάφορα υλικά χρώματα και μεγέθη. Υπάρχουν πορτρέτα συγγραφέων και διακοσμημένα αποσπάσματά τους.

Η ξενάγηση μας κάπου εδώ τελείωσε. Εμείς πληρώσαμε την ξεναγό μας και προχωρήσαμε στον Καθεδρικό Ναό όπου θα επισκεπτόμασταν τις κρύπτες που βρίσκονται στο υπόγειό του.